Van ambitie naar actie

Sociale impact
in de praktijk

 

Werkbezoek MindUs bij T-Mobile

Jongeren zitten gemiddeld 160 minuten per dag op sociale media. Sociale media zijn voor hen een plek waar zij contacten opdoen, deze onderhouden en waar zij zich een beeld van het leven en de maatschappij vormen. Sociale media dragen zo bij aan de vorming van de identiteit van jongeren. Tegelijkertijd kan het gebruik van sociale media leiden tot stress, slaaptekort en soms tot psychische klachten.

Stichting MIND Us wil dat jongeren grip krijgen op hun mentale gezondheid, zich veerkrachtig ontwikkelen en hulp weten te vinden als dat nodig is. Daarom organiseert ze themabezoeken om met deskundigen en met jongeren te praten over zowel de positieve als negatieve invloed van sociale media op de mentale gezondheid van jongeren.

Erevoorzitter van MIND Us, Hare Majesteit Koningin Máxima, was dinsdag 27 september aanwezig bij de bijeenkomst die ik mede heb mogen organiseren bij T-Mobile. Ik heb beide organisaties met elkaar in verbinding gebracht, dacht mee over de locatie van de verschillende onderdelen en speelde een coördinerende rol bij de totstandkoming van de Routekaart die de konining aan influencers aanbood.

Hart van Nederland maakte een even prachtige als kwetsbare reportage van dit evenement.

(c) foto’s: Robin Utrecht



Matthijs van Kampen